понеділок, 17 січня 2011 р.

Всі дівчатка — козли


Дивлюсь в минуле крізь усе життя і згадую багато випадків, коли спілкувалась з чоловіками, входила в інтерес і починала цікавитись суб'єктами більше, аніж на рівні простих співрозмовників. Що може вразити в чоловікові? Перед усім галантність і дорослість; риси до болю рідкісні і цінні. Пригадую всього кілька випадків виявів справжнього джентельменства в мій бік. Солодкі, милі спогади. Для мене джентельмени починаються в Польщі, потім закінчуються в Польщі, потім з'являються Нідерландах, потім знову в Польщі. Там і закінчуються.
Бездоганні манери, відшліфовані роками; інтелігентність і начитаність; природній шарм, зачаровуюча усмішка, грайливий (роздягаючий, розумопоглинаючий) погляд, приємний тембр, сильні руки; неймовірна впевненість на межі із самовпевненістю; інтелект, інтелект, інтелект!

Коли стикаєшся з чималою кількістю українських представників слабкої (читай: чоловічої) статі, то виникає бажання

оберігати їх, ніжних, тендітних, беззахисних істот, які так часто губляться в своїх рішеннях, так повільно дорослішають, так сильно потребують допомоги якоїсь матусі чи старшого наставника… Намагаються імітувати
джентельменство… Не можу стримати лукаву посмішку, коли це виходить жалюгідно, а переважно так і трапляється. Смішні маленькі хлопчики! Байдуже скільки їм — 20 чи 45. Виходить, що до них як власне чоловіків (о, пробачте, любі чоловіки, за мій фатальний, категоричний егоїзм) ставлення з боку жінок конс'юмеристське. На кшталт: «Мммм, милий, хочу.» Здебільшого, для короткотермінової одноразової акції. А невдовзі трапляється знову те саме. Це якийсь просто невпинний ланцюжок, коли щоразу натрапляєш на те саме в тому чи іншому прояві.



Тоді відбувається дивна річ: своєрідна заміна ролей. Ми максимально наближаємось у своїх рисах до чоловіків, наші власні риси стають маскулінними, ми позбавляємось сентиментів, надаємо більшу перевагу механіці та електриці, ніж кухні чи шопінгу. Нас починають цікавити інші жінки і це прекрасний момент усвідомлення неактуальності, скажімо, релігійних настанов. В чоловіків відбувається те саме. Як часто останнім часом ви бачите чоловіків-краль у вузеньких штанах і з торбинкою через плече, за яку ще 15 років тому чоловіка би згноїли за педарастію? Як часто ви чуєте, що чоловік дивиться мильну оперу чи няньчить вдома немовлят? Я — щодня. Є один прекрасний момент: у цій підміні ролей ми врешті здатні вирішити задачку колишнього суспільства про так звану«неможливість дружби між чоловіками і жінками». Зараз ми, як ніколи з ними близькі, маючи спільний фактор — усвідомлення потреби перебудови суспільства.

Важко розглядати сучасних чоловіків як пожиттєвих партнерів. Наприклад, мені — дуже. Я чітко усвідомлюю, що не

хочу, щоб мої діти були схожими на жодного з них. Можливо, я б хотіла, щоб вони успадкували якусь окрему рису, чи ваду (світ досконалий у своїй недосконалості), але, щоб цілком стали їхньою копією — ніколи. Натомість, коли, скажімо, розмірковую над тим, якби моя дитина перейняла всі риси Марічки — розпливаюсь у приємній посмішці. Згадую про ніч серпня 2009 і серджусть на проблему недосконалості статевості.

Особисто для мене з цієї непростої дилеми життя — чимало користі. В мене дуже багато друзів-чоловіків. Справжніх друзів. І, мабуть, жодної істинної подруги (за винятком трьох фемін, про яких неодноразово йшлося і буде йтися все моє життя). Немало уподібнена до чоловіків, я добре їх розумію, а вони мене. У результаті, виходить гармонійне спілкування на усіх рівнях. Я можу на них покластись, захоплюватись ними, проводити дозвілля, планувати серйозні проекти, втілювати найсміливіші плани (бо з жінками — ні). Однак, не можу думати про них, як про потенційних продовжувачів мого роду — одразу стає млосно і огидно, наче йдеться про інцест чи ще якесь страшне збочення.

Що може вразити в чоловікові? Я уже перелічила, не раз і не тільки тут. Однак, чи на довго? На день? Тиждень? Рік? П'ять років? Нехай. Але ж, ради Бога, не на все життя. (!)
Завдяки важкій суспільній ситуації, що поступово складалась останні десятки років і зараз остаточно випливла на поверхню, ми можемо простежити за численними недоліками устабільненого ладу стосунків, який вичерпав свою актуальність. Межі, в які всунула нас релігія, мораль, а потім широкий загал і передання традицій поколінням — надто вузькі. Слід давно вже все переглянути і осучаснити цю модель. Якщо, звісно, все не стане на свої колишні місця. Втім, кажуть, що всіх справжніх чоловіків забрала війна і чомусь я схиляюсь цьому вірити.

Останнє: чоловіки, будь ласка, не будьте дівчатками. Я все-таки, мабуть, хочу колись дітей.


17 коментарів:

  1. Екзальтоване бажання бути сильною...Воно,напевне,допомагає дівчаткам у життєвій дорозі...Ну нехай, будь-який прояв фемінізму завжди приречений на смерть завдяки незмінним та стійким природним ознакам...Ідіот ніколи не буде мислителем.А жінка-чоловіком...Хоч які чудові есе вона б не писала...

    ВідповістиВидалити
  2. P.S.: Готова, що ви рватимете мене на шматки, дорогі чоловіки. Та не соромтесь, в житті я і так сильніша за вас.

    Думаю цим й треба було починати.
    Проблема, що тільки емоції заважають бути сильнішими. І, кстаті, ти не одна, яка любить порівнювати себе з підарками і слабомислящими)

    ВідповістиВидалити
  3. Здається, ти, Павло, не зрозумів... Ну нічого, це очікувано. Я пишу, щоб через 15 років мені було весело згадувати молодість, модель суспільства і її недоліки і зовсім не сподіваюсь, що зустріну сотні однодумців)

    ВідповістиВидалити
  4. Круто ти проїхалась по хлопчиках, та і по дівчатках незле :-)

    Єдина проблема яку я бачу - здається чоловікам все одно що про них думають, вони просто є такими якими хочуть бути, як зрештою і дівчатка.

    ВідповістиВидалити
  5. Та це ж прекрасно! Нехай будуть! Я ж тоді до кінця життя матиму з чого насміхатися :)

    ВідповістиВидалити
  6. Здається, трохи перебільшено, всюди є свої "чоловічні" і "жіночні" чоловіки :). Але загалом так і є, тільки от це від виховання залежить, треба до мамусь з татусями звертатися з проханнями виховувати справжніх чоловіків, зі своєю силою та своїми слабкостями, та все ж чоловіків.

    ВідповістиВидалити
  7. Категорично не погоджусь лише з одним - немає в цій тенденції національності! А сама тенденція зменшення чоловічого в чоловіках і збільшення такого в жінках - очевидна, і навіть закономірна.

    Жінки роками боролись за рівність прав, і от пожинаємо плоди цієї боротьби: жінки можуть керувати державою (сила, лідерство, мудрість - колись суто чоловічі прерогативи); чоловіки, в свою чергу, позбавлені від НЕОБХІДНОСТІ бути сильними (колись це було обов'язковим), тепер мають вибір: бути такими, чи ні.

    От і маємо:
    1) Жінки, які колись не мали права щось вирішувати, тепер мають таке право, - і, відповідно, при бажанні користуються ним.
    2) Чоловіки, які колись не мали права бути слабкими, тепер мають таке право (бо під боком може бути сильна жінка), - і деколи ним користуються.

    Хто в цьому винен? Мабуть і ті і інші (і Ч і Ж). Цікаво от, що буде через років так 200!?

    ВідповістиВидалити
  8. Спасибі за цікавий відгук! Хоч і не гналась за цим, однак, все ж приємно, що комусь близькі мої думки. Особливо тішусь тому, що є чоловіки (ти), які не ведуться на мої свідомі провокації і таким чином переконливо доводять свою тверду маскулінність. Страшенно тішусь. Не все безнадійно.)

    Стосовно національного питання, то вважаю доцільним пояснити: я жодною мірою не роблю між чоловіками (зрештою, між людьми загалом) розрізнення за національною ознакою. Ніколи! Просто в цьому пості на початку йдеться про реальний досвід, як інтродакшн, а потім — загальні спостереження, спроба аналітики. І виділяючи джентельменів тільки в Польщі і Нідерландах, маю на увазі лише те, що саме мені випала нагода зустріти їх там. Такий факт, а не тенденція. Тимчасовий, чи остаточний, добрий чи поганий... Просто факт :)

    ВідповістиВидалити
  9. А чому ти вирішила що "джентльменам" властиві істинно чоловічі риси? Це скоріш риси, які дівчатка хотіли б бачити в чоловіках. Дотепно то тут то там читати по жж дописи дівчаток про те якими повинні бути чоловіки, і що вони якісь не такі. Це, напевно такий попсовий звичай привертати до себе увагу. Чоловік-джентльмен - фу як скучно. Чоловік-покидьок - це вже не так банально.

    ВідповістиВидалити
  10. Стаття чутлива,сантиментально, тому дарууйте за грубість, черствість, прагматичність мого коментарю. Одне ясно - Уляна намагається бути сильною, вона екзальтована і це я б сказав - добре. І хоча дівчата напевне переосмислюють і міняють концепції після якоїь там напівсправжньої закоханості, проте сказано правдиво. А що чоловіки хотіли, попивати пиво, займалися нічогонеробінням і залишалися сильнішою половиною людства. Я є прихильником традиційної орієнтації, для правильної чіткої ієрархії чоловік повинен бути головуючим, але це не має слугувати відмазкою для халяви, а чоловіча халява нашому суспільстві точно вельми присутня. Стаття корисна уже навіть у своїй провокативності.

    ВідповістиВидалити
  11. До gorganilem:

    Чому вирішила щось там про джентльменів? Це просто. Тому що, для кожного дефініція слова "джентельмен" цілком індивідуальна. Я не позиціоную своїх думок тут, як панацею, більше того, застерігаю читачів, щоб не ловились на провокацію. Здається, ти впіймався.

    Стосовно покидьків, то тут взагалі не йдеться про таке. Підозрюю, ти чогось не зрозумів. А ще, я не намагаюсь повчати чоловіків, якими їм бути, а просто фіксую власне сприйняття сучасної суспільної моделі, яка, очевидно, ще раз наголошую, не розповсюджується на всіх без винятку людей, натомість є просто тендецією, яка має альтернативи. Єдине спонукальне речення тут це: "чоловіки, будь ласка, не будьте дівчатками. Я все-таки, мабуть, хочу дітей…" і воно, смію зауважити, аж ніяк не нав'язливе.

    Ґорґане, мені здебільшого дуже подобаються і веселять твої різкі і влучні коментарі в просторах Інтернету. Однак, цього разу, на диво, ти не дуже попав в ціль, пролетів мимо. Чекатиму наступних думок.

    ВідповістиВидалити
  12. Дякую, Андрію. Згодна зі всім, окрім того, що стаття сентиментальна. Аж ніяк. Ти ж сам написав — провокаційна. Так, саме такий був задум. Тобто не зовсім... Так вийшло в кінці. )
    Як на мене, сентименти і провокація — непоєднуване. Тому або одне, або інше; в оксиморони жанрів не вірю)

    ВідповістиВидалити
  13. до gorganilem:

    ті, в кого все гаразд з маскулінністю, це так болісно не сприймають. тож, приятелю, не кипи. тут все правильно розмірковано.

    ВідповістиВидалити
  14. Мені дуже сподобався виклад твоїх думох !!! І я цілком з тобою згодна (може тому, що я сама дівчина, і всі ці "недоліки" чоловічого світу бачу майже кожен день). Але, мені здається, що це мало вплине на тенденцію нашого суспільства, яка вже склалася....((( Просто залишається одне - вірити, надіятися і чекати на СПРАВЖНЬОГО ЧОЛОВІКА, бо ще не всі перевелися ..:)

    ВідповістиВидалити
  15. Ну даєш. Нагадай з ким ти тобі зустрічалась, що такі думки в голові роїлись? :))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Це не суттєво з ким. Всі партнери були чудовими і терплячими, і взагалі жодних претензій.
      Оце силкуюсь згадати, що на мене мало вплив два роки тому.. Згадую, було багато знайомств з геніальними мислителями-циніками, багато подорожей (шалені Нідерланди) і тривалий курс гендерних студій, де після інтенсивного спілкування з головною феміністкою країни — Оксаною Кісь та її однодумцями — годі було не підчепити цієї тенденції. І це мене ще не сильно зачепило, в нас на курсі дівчата геть шал дістали і досі ненавидять весь ваш рід :)

      Зараз мені дуже дивно це читати. Може тому, що Бог милує останнім часом приятелювати і спілкуватися з просто чудовими чоловіками. Виправдовуватись за написане не буду, — якщо так написала, значить так думала і так треба було. Натомість, дуже тішусь, що зараз й близько немає схожих думок. За це спасибі чоловікам, які гідно справляються із своїми суспільними ролями, а подекуди навіть із джентельменством. Так тримати. З вами добре.

      Видалити